Toplum Hizmetleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlük görev alanı çerçevesinde aile ve topluma yönelik koruyucu, önleyici, geliştirici, rehberlik edici faaliyetlerin yürütülmesini sağlamak, farkındalık çalışmaları yapmak ve koordine etmek,
b) Genel Müdürlükçe yürütülen aile sosyal destek hizmetleri kapsamındaki çalışmalarla ilgili usul, esas ve standartları belirlemek, değişen ihtiyaçlar doğrultusunda güncellemek ve bu alana yönelik mevzuat geliştirme çalışmalarını yürütmek,
c) Sosyal Hizmet Merkezleri ve ek hizmet birimlerinin usul, esas ve standartlarını belirlemek, değişen ihtiyaçlar doğrultusunda güncellemek ve bu alana yönelik mevzuat geliştirme çalışmalarını yürütmek,
ç) Sosyal Hizmet Merkezleri ve ek hizmet birimlerinin açılış, taşınma ve kapanış işlemlerinin uygunluğuna dair Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığına görüş bildirmek,
d) Sosyal Hizmet Merkezlerinin kurumsal kapasitesini geliştirmek ve personelin mesleki yetkinliklerini artırmak için eğitim, rehberlik ve koordinasyon faaliyetleri gerçekleştirmek,
e) Sosyal hizmet merkezleri özel ve genel teftiş raporları ile merkezlerde sunulan hizmetlerin verileri dikkate alınarak her bir hizmet alanına yönelik “sosyal hizmet analiz raporları” oluşturmak, raporları ilgili ana hizmet birimleri ile paylaşmak ve raporlar doğrultusunda oluşturulacak iş süreçlerine yönelik geliştirici ve hizmet kalitesini artırıcı tedbirler almak amacıyla gerekli koordinasyon çalışmalarını yürütmek,
f) Sosyal Hizmet Merkezlerinde sunulan hizmetleri, bilişim alt yapısı üzerinden takip ederek gerekli analiz çalışmalarını yürütmek amacıyla Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü (BTGM) ile koordinasyon çalışmaları gerçekleştirmek ve bu konuda ihtiyaçları tespit ederek bilişim alt yapısına yönelik BTGM’ye önerilerde bulunmak.
g) Sosyal Hizmet Merkezleri bünyesinde yürütülen hizmetlerin izlenmesi amacıyla hazırlanacak dönemsel raporların standartlarını belirlemek ve ilgili hizmet birimleri ile koordinasyonu sağlamak,
ğ) Sosyal risklerin konular, gruplar ve yerleşim alanları itibarıyla ayrı ayrı gösterildiği sosyal risk haritasının usul ve esaslarını belirten kılavuzu hazırlamak, her yıl güncellenen risk haritasının standartlarını belirlemek ve takibini yapmak,
h) Sosyal risk haritaları verileri doğrultusunda Sosyal Hizmet Merkezleri tarafından yapılacak hane ziyaretlerinin, talep ve risk esaslı sosyal hizmet müdahale planlarının standartlarını belirlemek ve sunulacak hizmetleri ilgili ana hizmet birimleri koordinasyonu ile yürütmek.
ı) İntihar vakaları sonrasında Sosyal Hizmet Merkezleri tarafından yapılacak hane ziyaretlerinin ve sosyal hizmet müdahale planlarının standartlarını belirlemek; konuya ilişkin olarak ana hizmet birimleri ve paydaş kurumlar ile ortak çalışmalar yürütmek.